שאלות נפוצות

שיטת טיפול, המתבססת על ההנחה שניתן לפתור בעיות באמצעות טיפול במחשבות המכשילות של האדם “מחשבות אוטומטיות”  (שינוי קוגניטיבי) ובאמצעות טיפול בדפוסי הפעולה שלו (שינוי התנהגותי). המטרה של הטיפול היא לאתר את המחשבות וההתנהגויות שגורמות לאדם להימנע או לקפוא במצב של חרדה, לסבול מאובססיות, להסגר כתוצאה מדיכאון וכן הלאה,  מטרת הטיפול היא להחליף אותן במחשבות ובהתנהגויות יעילות יותר. ובעקבות כך האדם יגיע לצמיחה אישית, ויקלו על תחושת החרדה שהוא חש.

יש מקום של כבוד לטיפול קוגניטיבי התנהגותי, במהלכו נוברים פחות בעבר ומתמקדים בכלים מעשיים להווה ולעתיד

הטיפול הינו ממוקד ובאופן יחסי קצר טווח. הטיפול נעשה דרך שלושה תחומים עיקריים:

מחשבה: נלמד לזהות דפוסי חשיבה אוטומטיות  “מכשילות” לאתגרם ולשנותם לפי הצורך, ובכך להחזיר לידינו את תחושת השליטה והביטחון בחיינו.

התנהגות: נזהה תגובות אוטומטיות ונלמד להפוך אותן לנשלטות, נתרגל מיומנויות לוויסות רגשי ותגובה מותאמת.

גוף: נלמד לזהות את הסימנים שהגוף שולח אלינו, לבחור איזה תחושות יקבלו את תשומת ליבנו, וכיצד להרגיע את עצמנו בעת מצוקה ולחץ.

הטיפול הינו ישיר מאוד ודורש עבודה ותרגולים בין הפגישות.

במפגש הראשוני נערכת הכרות הדדית תוך התמקדות בבעיה, בקושי,. לאחר מפגש זה ניתן להעריך האם מדובר בטיפול ארוך מועד, קצר מועד או בייעוץ בלבד. טיפול ארוך מועד נמשך בין מספר חודשים לשנה או למעלה מכך. טיפול קצר מועד מורכב בדרך כלל מ 12 מפגשים.

הטיפול דורש את מעורבות ההורים כבר מהשלב הראשון ולאורך הטיפול כולו. אני מאמינה שמעורבות ההורים מהווה חלק בלתי נפרד מהטיפול, זאת על מנת לחולל שינוי אמיתי ומשמעותי. הטיפול הוא טיפול מערכתי הכולל פגישות קבועות עם ההורים וקשר שוטף עם צוות בית הספר וגורמים מטפלים נוספים.

אחד הדברים המשמעותיים שמסייעים להצלחת הטיפול הוא התרגול בין המפגשים. תרגול זה נעשה באמצעות “משימות – שיעורי בית”, במסגרתם נעשה אימון של הטכניקות שנלמדו במפגש במהלך השבוע. שיעורי הבית יכולים לכלול תרגילי הרגעות, ניהול יומן מחשבות ורגשות, תיעוד סיטואציות לניתוח במפגש.

שאלו את עצמכם –  האם אני מרגיש/ה תקוע/ה בחיים? הא ישנם יעדים שאיני מצליח/ה להשיג למרות רצוני העז? האם לעיתים אני פועל/ת בצורה לא רציונאלית אך אינני מצליח/ה להימנע מכך? האם יש לי דפוסי התנהגות המקשים עלי אך איני מצליח/ה לשנותם? האם אני סובל/ת מחרדות? אם עניתם כן על שאלות אלה, טיפול קוגניטיבי התנהגותי יכול לסייע גם לכם.

שאלו את עצמכם –  האם אני מרגיש/ה תקוע/ה בחיים? הא ישנם יעדים שאיני מצליח/ה להשיג למרות רצוני העז? האם לעיתים אני פועל/ת בצורה לא רציונאלית אך אינני מצליח/ה להימנע מכך? האם יש לי דפוסי התנהגות המקשים עלי אך איני מצליח/ה לשנותם? האם אני סובל/ת מחרדות? אם עניתם כן על שאלות אלה, טיפול קוגניטיבי התנהגותי יכול לסייע גם לכם.

שאלו את עצמכם –  האם אני מרגיש/ה תקוע/ה בחיים? הא ישנם יעדים שאיני מצליח/ה להשיג למרות רצוני העז? האם לעיתים אני פועל/ת בצורה לא רציונאלית אך אינני מצליח/ה להימנע מכך? האם יש לי דפוסי התנהגות המקשים עלי אך איני מצליח/ה לשנותם? האם אני סובל/ת מחרדות? אם עניתם כן על שאלות אלה, טיפול קוגניטיבי התנהגותי יכול לסייע גם לכם.

שאלו את עצמכם –  האם אני מרגיש/ה תקוע/ה בחיים? הא ישנם יעדים שאיני מצליח/ה להשיג למרות רצוני העז? האם לעיתים אני פועל/ת בצורה לא רציונאלית אך אינני מצליח/ה להימנע מכך? האם יש לי דפוסי התנהגות המקשים עלי אך איני מצליח/ה לשנותם? האם אני סובל/ת מחרדות? אם עניתם כן על שאלות אלה, טיפול קוגניטיבי התנהגותי יכול לסייע גם לכם.

סגירת תפריט
WhatsApp chat