חרדות אצל מבוגרים

אם אתה חש דאגה בלתי נשלטת בתגובה לאירועים או כל מצב משתנה בחיי היום יום, סביר להניח שאתה חווה חרדה.
העולם נתפס בעינייך כמקום מאיים, לפיכך, אתה נמנע מראש מסיטואציות או מקומות שמעוררים בך חרדה. כל המצב הזה גורם לפגיעה קשה בתפקוד החברתי, תעסוקתי ועוד.
כשאתה חש חרדה מעבר לתחושת הפחד, אתה חש לחץ ואי שקט נפשי ופיזי. 

הבשורה הטובה היא: שיש מה לעשות ויש איך להקל עלייך!

חרדה חברתית
חרדה חברתית או פוביה חברתית היא הפרעת חרדה המתאפיינת בפחד או דאגה ממצבים חברתיים או מביצוע פעולות מסוימות בפומבי מחשש מהתגובה של הסביבה. 
המאפיין המרכזי של חרדה חברתית הוא המחשבה של: “מה אנשים אחרים חושבים עלי.” אנשים הסובלים מחרדה חברתית נמנעים מאינטראקציות חברתיות יומיומיות.

חרדת נהיגה
אנשים שחווים חרדת נהיגה חשים פעימות לב מואצות, כאבים בחזה, סחרחורת, קשיים בנשימה, כובד ברגליים, גרון יבש, בלבול בהתמצאות ועוד תופעות שונות ומגוונות. 
בחלק מהמקרים חרדת נהיגה מתעוררת בעקבות אירוע מסוים הקשור לנהיגה, אבל לא בהכרח.

חרדת בחינות 
חרדת בחינות או חרדת ביצוע מלווה בתגובת לחץ הפוגעת בתפקוד. החרדה יכולה להופיע בגיל מוקדם, ואם אינה מטופלת בזמן עלולה להחמיר ולהשפיע על תחומים נוספים בעתיד.
לחרדת בחינות שני מרכיבים מרכזיים: מרכיב קוגניטיבי ומרכיב ריגשי.
המרכיב הקוגניטיבי הוא החשש מכישלון אפשרי, ואילו המרכיב הריגשי משפיע על הפעילות של מערכת העצבים: הפרשת זיעה, כאבי בטן, דפיקות לב מוגברת, חולשה, רעידות ידיים ועוד.

התקף פאניקה
התקף פאניקה הוא סוג של התקף חרדה קצר המתבטא בפחד עז ופתאומי המופיע יחד עם תסמינים פיזיים, מבלי שתהיה סיבה הגיונית לכך .
יהיו אנשים אשר יפנו לעזרה רפואית דחופה כיוון שיטעו ויחשבו שהם עוברים התקף לב או התמוטטות עצבים. בכל מקרה חשוב לעשות בירור רפואי ולהבין את הסיטואציה. אדם הסובל מהתקפי חרדה חוזרים ונשנים, עשוי להיות מאובחן כסובל מהפרעת פאניקה.

פוביות
פוביה היא הפרעה נפוצה יחסית; היא שכיחה בקרב 16% מהאוכלוסייה.
זהו מצב  המתאר מצב נפשי של פחד או בעתה מוגזמים ומתמשכים מאובייקט או ממצב כלשהו, המשבשים באופן ממשי את חיי הלוקה בו.
מרבית האנשים הסובלים מפוביה מודעים לעובדה שהחרדה והפחד שלהם חסר היגיון ובלתי סביר, אך הם אינם יכולים להתמודד עמו, ולכן במצב זה הסובל נימנע מהתקלות באובייקט.

דוגמאות לסוגי פוביות:
פוביה ממים, חיות ,פרפרים, חרקים, עכבישים, זריקות, מראה דם, מקומות סגורים, מקומות פתוחים, פוביה חברתית, פוביה מקהל, פוביה מרעמים, פוביה מכלבים, חתולים, פוביה מאש.
אם אתם מזדהים עם אחד מהמצבים הללו אתם כנראה סובלים מחרדה.
מציעה לכם טיפול ייחודי המפיג חרדה.

סגירת תפריט
WhatsApp chat