סדנאות לצוותים חינוכיים
אין מורה שאינו מכיר אותם – התלמידים השקטים והשקופים, אשר אינם נשמעים בכיתה. זו שכאשר פונים אליה מסמיקה, משפילה עיניים בבהלה ועונה כל כך בשקט, עד שכמעט ואינה נשמעת, או אותו תלמיד אשר יודע את התשובה לשאלה אך לעולם לא ירים את האצבע בכדי לענות בנוכחות תלמידים אחרים. הימנעות היא אחת הבעיות המרכזיות עבור תלמיד בעל חרדה חברתית, ומשמעה שהתלמיד יעשה הכל על מנת להימנע מהמצב החברתי המפחיד, או שיגש אליו מתוך מצוקה עזה וחרדה.
התמודדות עם ילדים בעלי קשיי התנהגות כאשר מורים מטפלים בבעיות התנהגות שלא כהלכה ולא ביעילות, הם עלולים לגרום נזק לשלומם ולרווחתם של תלמידיהם. ואף עלולים לחוש בעקבות זאת קושי בהתמודדות עם דרישות המקצוע, ולפעמים אפילו לשקול פרישה מן המקצוע התובעני הזה.
ילד עם לקות בקשב מהווה פוטנציאל גבוה להפרעה. כמי שמתקשה להתרכז לאורך זמן ולשבת בשקט, להתרכז בגירוי אחד מבין מסיחים ועוד שאר פעילויות הנדרשות לתלמיד בהתנהגותו התלמידאית, יש סיכוי רב מאוד שהתלמיד לקוי הקשב יהווה מקור הפרעה בכיתה. לכן הסיבה האחת לצורך של המורה להתמודד עמו היא לטובת שאר התלמידים: על מנת להעביר שיעור בצורה ראויה, המורה חייב לתת מענה לקשיי התלמיד לקוי הקשב, לטובת שאר תלמידי הכיתה.